جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • ویدئو
  • وبلاگ
    • هدف
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • تماس با ما
گودکوچ
ورود
با ایمیل با شماره موبایل
گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
عضویت
با ایمیل با شماره موبایل

داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در privacy policy ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

گودکوچ
  • خانه
  • ویدئو
  • وبلاگ
    • هدف
  • دوره های آموزشی و محصولات
  • تماس با ما
شروع کنید
0

وبلاگ

گودکوچ > وبلاگ > بدون دسته بندی > استراتژی چیست؟

استراتژی چیست؟

1403-08-12
ارسال شده توسط mahdi
بدون دسته بندی

استراتژی چیست؟
سه سطح برنامه‌ریزی استراتژیک

احتمالاً اصطلاح “استراتژی کسب‌وکار” را در محیط کار شنیده‌اید. اما دقیقاً استراتژی چیست؟ و آیا می‌دانید که در سازمان خود به انواع مختلف استراتژی در سطوح مختلف نیاز دارید؟

در این مقاله، به برخی از تعاریف رایج استراتژی می‌پردازیم. بر روی سه سطح استراتژیک تمرکز خواهیم کرد – استراتژی شرکت، استراتژی واحد کسب‌وکار، و استراتژی تیم – و به برخی از ابزارها و مدل‌های اصلی مربوط به هر کدام اشاره می‌کنیم.

تعریف استراتژی

یک تعریف ساده از استراتژی می‌تواند این باشد: «تعیین اینکه چگونه می‌خواهیم در دوره پیش رو برنده شویم.» با این حال، هیچ پاسخ قطعی درباره اینکه استراتژی واقعاً چیست وجود ندارد. یکی از دلایل این موضوع این است که استراتژی برای سال‌ها توسط رهبران و نظریه‌پردازان کسب‌وکار مورد مطالعه قرار گرفته و هر کدام استراتژی را به شیوه‌ای متفاوت درک کرده‌اند.

به‌عنوان مثال، برخی افراد معتقدند که باید وضعیت فعلی را با دقت تجزیه و تحلیل کرد، تغییرات در بازار یا صنعت خود را پیش‌بینی نمود و از این طریق برنامه‌ریزی کرد که چگونه در آینده موفق خواهیم شد. در مقابل، برخی دیگر فکر می‌کنند که پیش‌بینی آینده بسیار دشوار است و ترجیح می‌دهند استراتژی‌های خود را به‌صورت ارگانیک و تدریجی توسعه دهند.

گری جانسون و کوین شولز، نویسندگان کتاب “کاوش در استراتژی شرکت”، می‌گویند که استراتژی جهت و دامنه یک سازمان را در بلندمدت تعیین می‌کند. به گفته آنها، استراتژی باید مشخص کند که منابع سازمان چگونه باید پیکربندی شوند تا نیازهای بازار و ذینفعان را برآورده کنند.

مایکل پورتر، استاد دانشگاه هاروارد و یکی از متخصصان استراتژی، بر لزوم تعریف و انتقال موقعیت منحصر‌به‌فرد یک سازمان تأکید می‌کند. او معتقد است که استراتژی باید مشخص کند که منابع، مهارت‌ها و شایستگی‌های سازمان چگونه باید ترکیب شوند تا مزیت رقابتی ایجاد گردد.

در حالی که همواره عنصری تکامل‌یافته در استراتژی وجود خواهد داشت، برنامه‌ریزی برای موفقیت در بازار ضروری است. این به این معنی است که سازمان‌ها باید از فرصت‌های موجود به‌طور کامل بهره ببرند و در هر سطح برای آینده پیش‌بینی و آماده شوند.

به‌عنوان مثال، بسیاری از سازمان‌های موفق و کارآمد دارای استراتژی شرکتی هستند که از چشم‌انداز و ماموریت آنها پشتیبانی می‌کند. سپس هر واحد کسب‌وکار درون سازمان، استراتژی خاص خود را دارد که رهبران آن واحد از آن استفاده می‌کنند تا تصمیم بگیرند چگونه در بازارهای خاص خود رقابت کنند.

قبلی مهارت‌های مورد نیاز کارآفرینی
بعدی مغازه

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو برای:
پشتیبانی
دسته‌ها
  • OKR
  • بدون دسته بندی
  • کارآفرینی
  • مدل کسب و کار
  • مدیریت زمان
  • هدف
  • وبلاگ
  • ویدئو
دسته‌های محصولات
OKR
پشتیبانی
دسته‌ها
  • OKR
  • بدون دسته بندی
  • کارآفرینی
  • مدل کسب و کار
  • مدیریت زمان
  • هدف
  • وبلاگ
  • ویدئو
پشتیبانی

در گودکوچ می توانید مهارت های کسب و کار را بیاموزید.
دسترسی سریع
  • خانه
  • دوره ها
  • وبلاگ
  • اخبار
  • تماس با ما
خبرنامه

چیزی را از دست ندهید، ثبت نام کنید و در مورد شرکت ما مطلع باشید.
[mc4wp_form id=”380″]

© 2024. قالب استادیار (سیمین دانشور). طراحی شده توسط سان کد
ورود
The password must have a minimum of 8 characters of numbers and letters, contain at least 1 capital letter
من می خواهم به عنوان مربی ثبت نام کنم
مرا به خاطر بسپار
ورود عضویت
بازیابی کلمه عبور
ارسال لینک ریست
لینک بازنشانی رمز عبور ارسال شد به ایمیل شما بستن
درخواست شما ارسال شد به محض اینکه درخواست شما تأیید شد، یک ایمیل برای شما ارسال خواهیم کرد. برو به پروفایل
حسابی ندارید؟ عضویت ورود
رمز فراموش شده؟